דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלפים לרכב מפירוק 

מאת    [ 05/09/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1796 פעמים ]

לא צריך להרחיב יותר מדי על מורכבות המערכת שמאפשרת את נסיעת כלי הרכב למיניהם. אולם, כאשר אחד מחלקיה מפסיק לתפקד, נדרש להחליפו באופן מיידי. כך, עלתה עם השנים הנחיצות של חלקי החילוף השונים לכלי רכב, כשאחת הדרכים הנפוצות ליצור מאגר מרשים של חלפים הוא באמצעות ניצולם מכלי רכב שעברו פירוק.

מהכביש אל מגרש הפירוק

לאחר תאונה, או כאשר מכונית מסוימת שובקת חיים עקב נזק רציני, אסור, כמובן, להשאירה על הכביש. לאחר כבוד, מועברת היא בדרך כלל אל אחד ממגרשי הפירוק הפזורים בכל רחבי הארץ. אלה, בהתאם למדיניות הנהוגה בהם, יבצעו את הפירוק: עם או בלי דרישה מצד גורם מסוים.

ומיהו אותו גורם? ובכן, בדרך כלל את חלקי החילוף המפורקים ירכשו מוסכים שונים, המציעים אותם למכירה, כמו גם גופים אחרים שמתעסקים בחלקי חילוף. עבור חלקים שברור כי לא ניתן לתקן אותם או להשתמש בהם, היעד הבא הוא מגרש המיחזור הקרוב.

מה אפשר לעשות עם חלפים משומשים?

חשוב להבין כי חלקי חילוף מפירוק, אפילו אם בילו שנים רבות בתוך המכונית, שונים מ"מוצרים" אחרים שרוכשים מיד שנייה. על מנת לתפקד במכונית חדשה, ועל אחת כמה וכמה כאשר חל עליהם נזק, עוברים החלפים, לאחר הפירוק, תהליכי שיפוץ וחידוש יסודיים. לאחריהם, כמעט תמיד, הם יעמדו "כמו חדשים".

למה רק "כמו"? פשוט מאד. מכיוון שעדיין, קשה מאד לדעת מי עומד מאחורי החלפים הללו. ישנם לא מעט נוכלים אשר מציעים למכירה חלקי חילוף שאינם תקינים, או כאלה שאמינותם לאורך זמן מוטלת בספק גדול. במקרה הזה, המחיר הזול של החלפים המשומשים, שנמוך לרוב בעשרות אחוזים מאלה המקוריים, עלול להיות לרועץ, ולגרום לנזק מהותי.

הכול קיים. השאלה איפה

הרשימה הארוכה של חלפים לרכב, כמו גם מגוון הדגמים והפיתוחים הטכנולוגיים, מציעים שאם רק מחפשים, ניתן למצוא למעשה כל חלק חילוף. המקומות האמינים יותר יציעו לא רק חלקי חילוף בטוחים לרכישה, אלא גם אחריות מלאה עליהם, על כל צרה שלא תבוא. כמו כן, יוענק ייעוץ מלא על החלפים אשר מתאימים לרכב הספציפי, בהתחשב במגבלות הכיס של הנהג.

ברמה הכללית, רכישה של חלקי חילוף מפירוק יכולה להתברר כהשקעה כלכלית נכונה, אשר בכוחה לחסוך אלפי שקלים בתחזוקה השוטפת של כלי הרכב. כל עוד מקפידים לבדוק את האפשרויות העומדות אל מול הנהג, ומבצעים בדיקת מחירים מקיפה, רשימת הסיכונים קטנה עד מאד. וכשזה קורה, אפשר לחזור ולנהוג במכונית, בידיעה כי הצרות כבר נמצאות הרחק מאחור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב